2011. febr. 25.

Vámpírnaplók / Vampire diaries


Írta: L.J.Smith


Mi volt előbb, a tyúk vagy a tojás? Az Alkonyat vagy a Vámpírnaplók? Bella vagy Elena? És még sorolhatnám a kérdéseket. Eme művek esetében azonban tények támasztják alá, hogy bizony a Vámpírnaplók volt előbb, jóval idősebb, mint az Alkonyat, egészen pontosan 1991-ben íródott. (Míg az Alkonyatot 2003. június 2-án álmodta meg Steph.) A két történetben vannak kísértetiesen egyező momentumok, de erről majd máskor. Térjünk át egy kicsit a könyv versus sorozat témára.

Lévén a könyv volt előbb, kezdjük nála. Elena egy felszínes, szőke pompomlány, akinek első ránézésre az a legnagyobb problémája, hogy csodálatos hajkoronáját felkösse-e egy, a pólójához színben tökéletesen passzoló szalaggal, vagy inkább hagyja a válla körül szállni tincseit? Nem sokkal később kiderül, hogy ő és kishúga (igen, a könyvben húga van) árvák, mert a szüleik meghaltak egy autóbalesetben, amit Elena csodával határos módon azonban túlélt. Elenának hiányoznak a szülei, de figyelmét meglepően gyorsan eltereli a suliban feltűnő idegen srác, akinek úgy látszik, ő nem tetszik. Sőt, nem szeret a közelében lenni és mintha undorodna tőle. (Ding,ding, ismerős? Stephen vivódása, hogy megfelelő ember… bocsánat, vámpír-e ő Elena számára szinte egy az egyben „kontrolcé, kontrolvé”. Félre ne értsetek, nem állok egyik oldalra sem, csak tényeket közlök.) Elena addig-addig taktikázik, míg végül csak összejön Stephennel. Tovább nem írom le, hiszen akkor nem olvasnátok el a könyvet, ami nagy kár volna! Viszont, egy jó tanácsot, ha elfogadtok tőlem, akkor csak az első három könyvet olvassátok el és elfelejtetitek, hogy több is van. Én túl kíváncsi voltam, és kiolvastam a negyedik, sőt elkezdtem az ötödik könyvet is. Az első három könyv egy nagyon szép, kerek történetet alkot, a lezárás ugyan kicsit drámai, de szerintem tökéletes. De hát a pénz nagy úr, és jött a negyedik könyv, ami brutálisan meggyilkolta az előző három könyv hangulatát. A tiszteletet, amit kivívott magának ez a negyedik rész teljesen sárba tiporta. Higgyetek nekem, NE olvassátok el a többi részt, és akkor egy nagyon szép, kellemes emlék marad a történet. 

Most térjünk rá a sorozatra, amivel kapcsolatban elég vegyesek az érzelmeim. Megsúgom nektek, eleinte nem örültem, hogy Ian Somerhalder alakítja Damont. Nagyon nem csíptem őt Boone-ként a LOST-ban anno, féltem, hogy itt sem fog túl jól alakítani. Istenem, mekkorát tévedtem. Manapság már csak miatta nézem a sorozatot, de azt sem sokáig, ugyanis L.J.Smith-t kirúgta a CW tv csatorna a forgatókönyvíró csapatból. Miért? Mert szeretett volna több Damon-Elena jelenetet tenni a sorozatba, és a csatorna úgy vélte, Elenának Stephen mellett a helye. Szóval, a sorozat. Elena és öccse árvák, a nagynénjükkel élnek. Egy nap mikor Elena épp drogozáson kapja öcsit, besétál a suliba egy titokzatos idegen, aki le sem tudja venni róla a szemét. A könyvvel ellentétben Caroline és Elena barátnők, Bonnie pedig egyáltalán nem az a félénk, ijedős apró lány, mint akit a könyvben leírnak. Stephen is inkább hasonlít Edward Cullenre, mint a könyvbeli önmagára (fekete haja van eredetileg ugyanis). Mr. Saltzman-ről a sorozatban sokkal több, szaftos dolog derül ki, mint a könyvben, ahol ő csak egy átlagos történelem-imádó egyetemista –aki mellesleg Meredith mellett köt ki. Ó, igen, Meredith Elena legjobb barátnője a könyvben-. Lássuk, ki van még, hát persze, Vicki. Vicki nem Matt húga és ugyan megtámadják, de a dolog nem úgy végződik, mint a sorozatban. Na jó, abbahagytam a különbségek sorolását. Szeretem a sorozatot, tetszik a színvilága, a zenéket is nagyon jól válogatják, a színészek –egy-két kivétellel- jól játszanak, bár meggyőződésem, hogy Nina Dobrev jobb Katherine, mint Elena, de erről nem ő tehet. A sorozatot 5 évadosra tervezték, most tartunk a második évadnál, ám én nem hiszek benne, hogy lesz folytatás. Főleg, ha igaz, amit a rajongók csiripelnek, vagyis egyre kevesebb Damon-jelenet lesz. Alább megtalálhatjátok a sorozattal kapcsolatos kedvenc linkjeimet.

Köszönöm a figyelmet!

Narancs 

legjobb plakát
kedvenc részem, a kedvenc zenémmel. Spoiler! 
kedvenc fan-videó 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése