2011. febr. 17.

13 okom volt/13 reasons why

Írta: Jay Asher


Először is, aki teheti, az angolul olvassa el a könyvet. Ugyan magyarul nem olvastam, de amondó vagyok, hogy minden alkotás sokkal élvezhetőbb a saját nyelvén. Én elkövettem azt a hibát, hogy este 10 órakor kezdtem el olvasni ezt a könyvet. Ti ne tegyétek, hacsak nem értek rá másnap, ugyanis rettentően nehéz letenni.
A történet főszereplője Clay Jensen, akinek egy iskolatársa, Hannah Baker nemrég öngyilkos lett. Aznap kapcsolódunk be, amikor Clay egy cipős dobozt talál a házuk ajtaja előtt, amiben 7 darab kazetta van. Szülei régi lejátszóján hallgatni kezdi a kazettákat, amikről Hannah köszön rá. "Sziasztok, fiúk és lányok!" Azért készítette a kazettákat, hogy elmesélje, miért is lett öngyilkos. 13 ok, 13 személy, 13 történet, ami miatt öngyilkos lett. 7 kazetta, egy-egy oldal mindenkinek, személyre szólóan.
Ez a könyv rávilágít, hogy egy pletyka, egy kis csíny mekkora károkat okozhat egy ember, egy tinilány életében. Megmutatja, milyen érzés az, amikor mindenki, akibe a bizalmunkat helyezzük, ellenünk fordul és mindent az arcunkba vág. Magával ragadó, gyönyörű történet. Rendben, nem egy vidám, lélekvidító történet, de elgondolkodtató és aki már átment hasonló dolgokon az jobban megérti, mi is történt vele és talán nem érzi magát annyira egyedül, annyira különcnek. (Alább láthatjátok az eredeti -javítás: a Brit- és a magyar borítót is. Azért raktam be a magyar borítót is, mert szerintem nagyon találó és -hihetetlen, de- jól passzol a történethez.)



Hamarosan film is készül a könyvből, amitől kicsit félek, de várom is. Hannah-t Selena Gomez fogja játszani, legalábbis ezt suttogják. A többi szereplőről még nincs hír. Szerény véleményem szerint Kaya Scodelario jobban illene a szerephez, bár sokan ezzel sem értenének egyet. Búcsúzóul íme két videó, amiket rajongók csináltak. Érdemes megnézni, nagyon jók lettek! Jó szórakozást! :)

Narancs

 

2 megjegyzés:

  1. omg nem is tudtam h van blogod! o.O
    Csak azért írok egyébként mert a borító amit eredetinek betettél az nem az amerikai hanem a uk cover.. sajna ezt sikerült beszerezni :P

    és sok sikert a bloghoz :)

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    CSak véletlen akadtam rá a blogodra,de örülök, hogy ráakadtam.
    Én is olvastam ezt a könyvet és amióta olvastam ez a kedvencem és sokszor elő is szoktam venni. elmondhatom magyarul is nagyszerű. én csak most látom hogy lesz belőle film remélem jó lesz.
    látom te is nézde a vámíprnaplókat és láttad a black swannt is. minden esetre sok sikert a bologhoz.

    U.I.:én szívesen tartanám a kapcsolatot ha esetleg te is csak írj vissza

    :Domi

    VálaszTörlés