2011. ápr. 5.

Eli könyve/ The book of Eli


Rendezte: Albert Hughes, Allen Hughes
Írta: Gary Whitta


Legelőször az egyik mozi előterében találkoztam a film plakátjával, amely már akkor felkeltette az érdeklődésem.  Aztán megnéztem a filmet, amiért moziba mentem és teljesen elfelejtkeztem Eliről. Pár héttel később megint láttam a plakátot, akkor már megjegyeztem magamnak, hogy ennek utána kell nézni. Megnéztem hát jútúbon az előzeteseket és csak legyintettem egyet, hogy „Ó, istenem, már megint egy világvége film”. Majd eltelt egy év és újra előkerült a film a baráti körömben, leültünk, megnéztük. Azóta legalább négyszer láttam/láttuk, ha nem többször. Ahogy nagypapám mondaná, minden alkalommal újabb és újabb dolgokat, mondani valót lehet felfedezni egy filmben. Nem mellesleg a felvonultatott színészek se hétköznapiak.
Filmünk főszereplője Eli (Denzel Washington), a vándor, akinek célja, hogy eljusson nyugatra. Vándorlása során Történetünk a világvége, azaz a Villanás után körülbelül 30 évvel játszódik. Eli útja során egy kis városba vetődik, amelynek Carnegie (Gary Oldman) a kiskirálya. Carnegie egy könyv után kutat, amellyel megszilárdíthatná, kiterjeszthetné hatalmát. Ebben segít neki jobb keze, Redrige (Ray Stevenson), Claudia (Jennifer Beals) és Solara (Mila Kunis), bár az utóbbi kettő inkább kényszerből, mint önként. Ott kezdődik a bonyodalom, mikor a rendkívüli harctudással rendelkező Eli nem akar Carnegie-hez csatlakozni.
A forgatásnak Új Mexikó adott helyet, 2009 februárjától. Ezáltal, és pár jól alkalmazott effekt által lett tökéletes a Villanás utáni USA világa. A karakterek jól kidolgozattak, a szereplők munkájáról azt hiszem, nem kell beszélnem, beszélnek helyettem az eddigi filmjeik. A kameramozgások és a vágások fantasztikusak, tökéletesen érzékeltetik a hangulatot és kiteljesítik a film hatását, üzenetét. És amit az eddigi filmeknél elfelejtettem megemlíteni, de pótolva lesz: a zenéje. A főcímdala 8 perces és végtelenítve akár egy egész napon át hallgatható. Egy idő után az ember lelki szemei előtt már felsejlenek a kiégett puszták, a kegyetlenül tikkasztó Nap felé nyújtózó hegycsúcsok, és a fel-feléledő szél által kavart por.

Az elmaradhatatlan előzetes (A trailerek közül ez adja vissza leginkább a film hangulatát):
És végül azoknak, akik már látták, íme a saját készítésű zenés videóm:)

Narancs

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése